jordbävning.

Godmorgon!
Själv vaknade jag, som många andra i Skåne, klockan 20 över 6 och kände hur hela sängen skakade. Blev helt chockad, känslan påminde mig direkt om jordbävningen i Grekland, men vi har ju inte jordbävningar i Sverige, tänkte jag! Blev därför rädd och sprang upp och frågade om mormor & alf kände den men jo det gjorde dom, och Elvis skällde ju jättemycket. Jag somnade tillslut om och gick sedan direkt upp till datorn och kollade aftonbladet och jo, största jordskalvet i Skåne sedan 1904, 4.7 på Richterskalan, där ser man!

Andra jordbävningen i år för mig, haha. Och andra i mitt liv för den delen.

Idag ska jag passa Elvis sen ska jag nog spatsera i stan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentera:

Trackback