Melodifestivalen

Nu har jag sett klart melodifestivalen och Anna Bergendahl vann. Jag personligen hade hellre sett att Salem Al Fakir hade vunnit, tror hans låt har med potential i Eurovision Song Contest samt tycker jag överhuvudtaget att den är mycket bättre än This Is My Life.

Jag blir alltid lika besviken på svenskarna. Fram till de svenska rösterna så låg Salem riktigt bra till, Anna fick knappt några höga röster av de andra länderna. Tror ej Anna kommer komma långt i Eurovision, låten är för plan, den är inget som sticker ut, men man ska aldrig säga aldrig och jag håller tummarna för Anna iallafall. Är glad för hennes skull, sjukt stort att vinna Melodifestivalen som 18-åring och det syns att hon är helt överlycklig.

Så nej, jag tycker inte rätt person vann men ett grattis till henne ändå :)

PS. Och jag hoppas definitivt på ett klädbyte till hennes framträdande i Eurovision!


http://escdaily.com/wp-content/uploads/2009/12/anna-bergendahl.jpg

Vad tyckte ni? Vann rätt person?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentera:

Trackback