prestationsångest.

prov, plugg, betyg, omdömen, krav. studentens vardag, hejhej.
Jag blir så jävla trött av all press. Inte pressen jag får utifrån, utan inifrån. Egentligen ställs det inte så stor press på mig när det gäller skola. Det är mitt eget fel. Jag pressar mig själv till bristningsgränsen. För att jag vill få bäst. Inte för att överglänsa andra, utan för mitt egna självförtroende och det är jävligt jobbigt. Ett VG gör mig besviken. Andra jublar över det, men jag känner mig besviken på mig själv. Känner att det har lite att göra med att jag i hela grundskolan fått höra att jag "inte duger" pga mobbing och så vidare och nu vill jag få bra betyg för att visa för mig själv att jag visst duger, jag är bra på något. Med andra ord ställer jag ouppnåerliga krav på mig själv, och det tär på mig. Jag vet att det är näst intill omöjligt att lyckas få MVG i alla ämnen, men ändå så är det mitt mål. Ja, vad ska jag göra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentera:

Trackback