midsommar.

Hejhej!
Idag är det midsommarafton, jag har aldrig direkt firat midsommar stort, brukar mest äta midsommarmat och det är det typ. Man får liksom inte in känslan när det är så trist väder nästan varje midsommar. Men idag ska jag iallafall äta midsommarmat, sen ska jag förmodligen ut och picknicka, om det slutar regna, vilket jag hoppas.

Midsommar måste vara den konstigaste traditionen av alla svenska traditioner. Baktanken med det är det ju inget fel på , att fira sommaren och den ljusaste dagen på året, men att vi dansar som grodor runt en stång som ska representera ett könsorgan känns lite...skumt. Folk som kommer till Sverige måste tycka att vi är helt tokiga, haha.

http://www.loftahembygdsforening.se/bilder/midsommar.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentera:

Trackback