hemköp.

Hej igen!
Vill börja med att be om ursäkt för att jag inte skrivit på ett tag, har inte haft ork.
Idag hade vi storkök och det gick väl bra, men onsdagar är alltid lika sega.
Nu är jag hemma iallafall och sitter och bara tar det lugnt!

Låt mig berätta om vad som hände när jag var på hemköp nyss. Jag gick i affären, så stannade jag vid tidningarna, så tog jag upp Veckans Nu! tror jag, så bläddrade jag igenom den. Så kom det en kä..jag menar äldre dam och kollade på tidningsstället bredvid mig. Hon sa:

-Ja, här ska man inte stå och läsa tidningarna iallafall.
Jag: -Nä, jag bara kollade igenom den.
- Ja, jag vill inte betala för en begagnad tidning!

Shit, ta det lugnt! Det var inte så att jag lusläste tidningen, jag bara kollade igenom den lite.
Jag är så trött på alla äldre som säger att vi ungdomar är respektlösa, oförskämda och jobbiga. Kasta inte sten i glashus.
Äldre (jag menar inte alla, men många) är bittra, gnälliga, klagar, tränger sig i köer, tror sig vara bättre än andra för dom är äldre & för att inte tala om hur länge dom kan bråka om någon jävla rabattkupong i kassan!
Fy vad hemskt om jag blir en bitter kärring när jag blir gammal, hoppas någon slår in lite vett i skallen på mig då, haha.
Nä, jag ska bli en söt liten tant som bakar bullar till alla och dricker kaffe :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

Din blogg/hemsida:

Kommentera:

Trackback